donderdag 4 maart 2010

Mijn eigen Lepper zadel: de Primus inter pares


Hoewel ik het niet van plan was, is het er toch van gekomen vanmiddag. Het was zonnig, ideaal fietsweer. Ik zie gelukkig de kans om even op de Koga te springen. Het wordt Sevenum, fietshandel Theo Lommen. Rondje om de kerk, zou je bijna zeggen. Het is mijn bedoeling er een nieuw Lepper zadel te bestellen, maar het blijkt inmiddels in voorraad, zodat het ter plekke gemonteerd kan worden. Weliswaar moet ook de zadelpen (een ongeveerde in plaats van de geveerde Koga-pen) vernieuwd worden, maar binnen een kwartier is alles gefixt. Omdat ik het al ingeleverde gelzadel inruil hoef ik maar een paar tientjes bij te betalen. De nieuwprijs van het zwartlederen Lepper Zadel, type Primus bedraagt € 81,40. Ik fiets vervolgens weer naar huis (aantal kilometers: 20,07; stelt niks voor eigenlijk). Wel wind tegen (wat een alibi!), zodat ik de heen-snelheid van meer dan 20 km/u gemiddeld nu niet meer haal.


De nieuwe zwarte Lepper Primus zit op dit ogenblik nog behoorlijk hard, omdat het leer nog niet naar mijn kont is gaan zitten. Het zit wat bol, maar moet de komende maanden indalen waardoor mijn reet uiteindelijk in een gespreid bedje moet landen. Uiteindelijk moet Lepper zich bewijzen als de primus inter pares. En ook maar eens oefenen met het onderbroeken met zeemleer die ik al een tijd in de boekenkamer heb liggen.
Eigenlijk is het natuurlijk aan te raden om even geheel kledingvrij in het zadel te stappen. Zonder tussenkomst van knellende kleding. Maar de dagen zijn nog fris, ook al is het begin maart. En het zal wel niet mogen van de lokale politie die gisteren massaal in het dorp aanwezig was voor een grote verkeerscontrole. Want ja, waar laat ik mijn ID-kaart? Dan toch maar de vorige week bij Bever Zwerfsport aangeschafte lichtgewicht en afritsbare fietsbroek aan? Het zal bijna niet anders kunnen.

1 opmerking:

  1. de69fietser@hotmail.com30 september 2010 om 13:18

    Hoi Gerard,

    Wat een leuk verhaal van je Lepper Primus zadel.
    Ik fiets al vele jaren op zo'n zadel, zwarte onderkant en veren en bruin leer.
    Wat een super genot voor mijn bollereet is dat zadel, het veert zo lekker en voelt ook heerlijk aan tijdens het fietsen.
    Mijn Primus is erg goed ingereden, al heb ik zelf wel eea veranderd aan het stalen brugdeel.
    De neus van mijn zadel staat redelijk omhoog, dat hoort bij die zadels en geeft bovendien een lekker bij gevoel, je zit dan echt IN je zadel.
    Tja en wat is er lekkerder om naakt op het zachte leer te rijden, ik doe dat ook best wel vaak, mijn billen genieten dan nog veel meer...
    Je kan wel zeggen dat ik behoorlijk verslaafd aan mijn fiets(zadel) ben, ik fiets ook heel wat
    Kortom elke kont verdient eigenlijk zo'n mooi en super heerlijk zadel.

    Fiets groetjes van Johan.

    BeantwoordenVerwijderen